Pages

יום שישי, 6 בדצמבר 2013

למה NXT היא תוכנית היאבקות הטובה ביותר היום

לפני כשנה קיבלתי החלטה, שבמקום לצפות באימפקט של TNA אני אצפה באופן קבוע ב-NXT, החלטה שהתבררה כאחת הטובות שעשיתי.NXT  התגלתה לא רק כליגת היאבקות מצוינת, מלאה בכישרון ובמתאבקים רעבים שרוצים להוכיח את עצמם, תוך כדי שהם מביאים מקוריות ואת הרוח של זירת האינדי לבמה המרכזית. NXT גם התגלתה כתכנית ההיאבקות הטובה ביותר שקיימת היום. (להוציא את ה-PPV כמובן) הנה הסיבות שבגללן אני חושב ככה:


שעה
בוא נהייה כנים לרגע, לא משנה כמה אנחנו אוהבים היאבקות מי יכול לצפות בשלוש השעות הבלתי נגמרות מדי שבוע של RAW, וזה עוד לפני שצפינו ב-SmackDown או Main Event. מאז שהחליטו ב-WWE לאמץ את הטעות ההיסטורית של WCW עם Nitro ולהפוך את RAW לתכנית כה ארוכה. הצפייה הפכה לדבר מייגע ובלתי אפשרי. פרסומות בלתי נגמרות, חסויות, מעברים חסרי משמעות, סקרי דעת קהל, אורחים וכמעט כל דבר שאפשר לעשות, רק בשביל למלא שלוש שעות טלוויזיוניות. ב-NXT מקבלים חוויה מושלמת של היאבקות, שנעטפה באריזה של פחות משעה. אליה נדחסים כל הדברים שאנחנו רוצים לראות. שלוש שעות אפשר בעייני לשמור ל-PPV, את התכניות השבועיות אפשר, צריך ורצוי לקצר.

משדרים היאבקות
לעומת RAW, SmackDown ולאחרונה גם Impact, ב-NXT הדגש בשידור של הקרבות הוא היאבקות עצמה. במהלך הקרב השדרנים מתמקדים במה שהולך בזירה ומביאים הצגה של התרגילים בצורה שלא הייתה מביישת את הצמד גורילה מונסון ובובי הינן. השדרנים ב-NXT מתמקדים במה שמתרחש בתוך הזירה, כאשר כל מה שמתרחש מסביב נתפס כהסחת דעת מיותרת. כך, שכאשר צופים ב-NXT, איך צורך לשמוע את מייקל קול מספר לנו שוב ושוב על האפליקציה של WWE, או כמה אנשים הצביעו בסקר האחרון. חוסכים מאתנו את הערות המיותרת של ג'רי לולר על הטרנד מספר אחד כרגע בטוויטר ומה מתרחש בעולם המדיה החברתית של WWE. ב-NXT העיקר זה הקרב, כל השאר יורד בחדר העריכה. זאת, עוד לפני שהזכרתי את העובדה שוויליאם ריגל נמצא בצוות השידור של התכנית, כאשר הידע והעומק שהוא מביא בפרשנות שלו היא חוויה עבור כל אוהד היאבקות.

האולם והזירה
אולם שעושה כבוד לזירה
האולם והזירה ב-NXT הם התגשמות החלומות של כל מתאבק או צופה היאבקות. הקהל צעיר ואנרגטי, מבין בהיאבקות, יודע מה הוא רוצה לראות ובמקביל יודע גם להעריך. האולם קטן אך מפואר עם מראה קלאסי, המצטייר כשילוב בין מנהטן סנטר, (האולם המקורי של RAW מתחילת שנות ה-90) לאולמות בהן השתמשה ECW. כל זאת, ללא פגיעה באיכות השידור, הצילום והסאונד, יחד עם כלל המרכיבים הטכנולוגים שקיימים ב-RAW. הזירה של NXT היא בעצם ROH או ECW בשילוב עם בחזרה לעתיד. זירת היאבקות מושלמת לתוכנית שבועית.

הדמויות
דמויות מורכבות ועמוקות יותר
אני יודע שבשנים האחרונות יש פחות אהבה לגימיקים ודמויות מתוסרטות כמו שהיו בעבר. כאשר עולם היאבקות ניסה לדמות לעצמו עמדה "רצינית" או מציאותית יותר. בצורה זאת הוא שיטח את הדמויות, הסיר מהן כל יחוד או מורכבות וניסה לדמות להן כמה שיותר תכונות של אנשים רגילים, או מתאבקים הדומים לכל ענף ספורט אחר או אפילו UFC. ב-NXT לעומת זאת, חוזרים לשורשים. שם מדובר במעבדה בלתי נגמרת לדמויות. המתאבקים בעלי אופי עמוק ומעניין, לבוש ייחודי וגימיקים לא חסרים. במידה רבה התפיסה של NXT מזכירה את "היאבקות הקומיקס" של תחילת שנות ה-90, אבל לעומת התקופה ההיא, הפעם עם מגע מודרני ומתקדם, כאשר הדמויות מורכבות הרבה יותר. בעייני ההוכחה לכמה הגישה החדשה עובדת, מעניינת ומבוקשת על ידי קהל הצופים, היא העבודה  ששני התוצרים האחרונים שהגיעו ל-WWE מ-NXT וכבשו את הליגה בסערה תוך זמן קצר, הם השילד, ומשפחת וויט. דמויות המציגות בצורה מובהקות ביותר את מה שהולך באופן קבוע ב-NXT.

היאבקות נשים

ב-NXT לא מדובר רק בפלקט
באופן מפתיע, ל-NXT יש חבורה מצוינת של נשים. אבל לא סתם נשים, נשים שבאמת יודעות להתאבק. כאשר רמת הקרבות ביניהן לא נופלות מתקופת הזוהר של צ'יינה, טריש וליטה. בעוד שבשאר התוכניות של ה-WWE מנסים לקדם את טוטאל דיוואס, ואת גישת המתאבקות/דוגמניות, על ידי הכנסה של בובות לזירה. ב-NXT נכנסות לזירה רק מתאבקות מצוינות, ומי שלא מוכיחה את עצמה פשוט לא שורדת לשבוע הבא.


היעדר התחרות בעולם היאבקות והעובדה שה-WWE הפכה בשנים האחרונות לא רק לשחקן החזק בשוק אלא גם לשחקן היחיד בזירה העולמית, חייבה את מנהליה למצוא תחלופה ומקור חדש לכישרונות צעירים. המתכונות הקודמות של ליגות הפיתוח כדוגמת ה- Ohio Valley Wrestling (OVW)או ה- Smoky Mountain Wrestling לא יכלו להחליף תחרות של ליגות שלמות ומכאן נוצר הפתרון של ה-NXT הפתרון ממנו כולנו מרווחים עכשיו. אפשר לומר שמה שהולך היום ב-NXT במידה מסוימת הוא מה שיקרה בשנים הקרובות ב-WWE ומלבד ה-ROH מדובר בארגון המשפיע ביותר על עתיד ה-WWE